Akce již proběhla.

SDM v Madridu posílí španělskou ekonomiku

28. 6. 2011 1:00


Světové dny mládeže (SDM) v Madridu (16. – 21. srpna 2011) jsou financovány ze 70% z příspěvků mladých lidí a ze 30% sponzorskými dary od firem a jednotlivců. Kromě mezinárodní prestiže by zorganizování SDM mohlo také posílit španělskou ekonomickou situaci.


Madrid (ES): „Veškeré aktivity spojené se Světovými dny mládeže (SDM) v Madridu nepřinesou žádné zatížení pro daňového poplatníka a navíc by měly španělskou ekonomiku posílit injekcí ve výši více jak 100 milionů amerických dolarů. Z této částky bude odhadem 50 milionů ze zahraničí, které budou využity ve Španělsku,“ řekl Fernando Giménez Barriocanal, hlavní zodpovědný za finanční stránku SDM 2011. Toto bude dalším benefitem vedle mezinárodní prezentace, kdy se Španělsko představí jako země, která je schopná zorganizovat a přilákat více jak milion mladých lidí z celého světa.


Giménez Barriocanal vyjádřil uznání a poděkování za podporu ze strany španělské vlády a od stovek korporátních sponzorů. Jak je známo, španělská vláda označila Světové dny mládeže „událostí mimořádného veřejného významu“ a její sponzoři získají slevy na daních. Dalším zajímavých zjištěním je, že systém veřejných zakázek nakonec přiřkl 90% smluv španělským firmám.


Téměř 100 firem se zapojilo do sponzorského programu SDM 2011. „Tyto firmy podporují SDM tím, že poskytují služby nebo nabízejí jinou formu sponzoringu dle zákona,“ ujistil Giménez Barriocana a doplnil, že zapojení nejrůznějších druhů oborů podnikání, stejně jako práce tisíců dobrovolníků, reflektuje „vizi, že SDM je projektem, který zahrnuje celou společnost“. Několik mediálních partnerů nabízí vysílací časy, aby tak pomohli v propagaci SDM. To umožnilo organizátorům ušetřit více jak dva miliony euro. Konkrétní, věcnou podporou SDM je práce řady dobrovolníků v nejrůznějších organizacích a v síti farností, škol a rodin, které nabízejí své prostory a domovy pro poutníky z celého světa. Letošní SDM bude také velmi inovativní v porovnání s předchozími. Více jak 1600 restaurací v Madridu se bude podílet na stravování přes 400 000 mladých lidí během celého týdne SDM (16. – 21. srpna 2011). Juan Carlos Jaureguizar, ředitel stravovací sekce SDM, řekl, že „to umožní mnoha malým podnikatelům v celém městě, aby měli podíl na výnosech a benefitech, které SDM  přinese“.

Hlavní finanční ředitel SDM zdůraznil význam úsporných opatření a transparentnosti v ekonomickém managementu, jehož cílem je „získat potřebnou výši finančních prostředků, utratit jak nejméně to bude možné a zároveň dosáhnout maximálních úspor na všech výdajích a nákladech“. V tomto smyslu vysvětlil, že záměrem je mít „flexibilní rozpočet, protože ještě stále zůstává několik zakázek na vyhodnocení, u kterých je cílem snížit původní odhady nákladů“. S ohledem na to zopakoval, že odhady nákladů na hlavní akce SDM byly před několika měsíci ve výši 50 milionů euro.

Autor: Lucie Koutová

Zobrazeno 2469×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.